15-yil-3600-gun

15 Yıl 3600 Gün

15 yıl 3.600 prim ödeme gün sayısı ile kıdem tazminatı alınması aslında emeklilik için gerekli olan yaş dışındaki diğer şartların tamamlanması sonucu gerçekleşmektedir.

Mülga 1475 Sayılı İş Kanunun yürürlükte bulunan 14. Maddesine istinaden, İstifa edilmesi halinde hangi şartlarda Kıdem tazminatı alınacağı konusunda en önemli ayrıntı İlk işe giriş tarihidir.  15 yıl 3600 prim ödeme gün sayısı şartını yerine getiren ve kıdem tazminatı almaya hak eden çalışanların, 08.09.1999 tarihinden önce sigortalılık süresinin başlamış olması gerekmektedir. Yani Kıdem Tazminatı ödenmesine ilişkin şartlardan birisi 15 yıl ve 3600 gün sigortalılığın yerine getirilmesidir. Buna göre, 08.09.1999 tarihinden önce işe başlayan sigortalılar, adına emeklilik için sigortalılık süresini ve prim gün sayısını doldurup emekli yaşını beklemeleri halinde kıdem tazminatı ödenebilmektedir. Ayrıca 15 yıl ve 3600 prim ödeme gün sayısının aynı işyerinde tamamlanması gerekmemektedir.

Bir diğer şart ise SGK’ya başvurarak bu durumu tespit ettiren işçinin, 15 yıl 3600 prim ödeme gün sayısını tamamladığına ilişkin tespit yazısını işverene tebliğ etmesidir. Bu şartlar gerçekleşmesi ile işçi kıdem tazminatına hak kazanarak iş akdini sonlandırabilecektir.